Kislo

Aleš Wenzel

Vinski odpirač

Material:
Slonova kost, svinjske ščetine, baker, železo, medenina.
Opis:

Ročaj odpirača je ročno izdelan z dekorativnimi utori.

Velikost:
Predmet je velik približno 15 cm.
Starost:
Od 100 do 150 let.
Način pridobitve:
Očetiova najdba na podstrešju opuščene hiše v Sv. Trojici leta 1967.
Lastnik predmeta, starost in naslov:
Aleš Wenzel
, 44,
Ritoznoj
Datum izpolnitve:
18. 12. 2020
Zgodba:

Tehnološko zelo dovršen polavtomatski odpirač za vinske steklenice s plutovinastim zamaškom je narejen iz žlahtnih materialov (medenina, slonova kos).

 

Očitno je bil namenjen uporabi zahtevnejšim ljubiteljem vina, ki so poznali zakonitosti strokovnega odpiranja steklenice. Pri odpiranju s tem odpiračem si namreč najprej s čopičem očistil vrat steklenice (še posebej začepljeno odprtino). Nato pa si z elegantnim postopkom steklenico varno odprl.

Aleš Wenzel

Vinski odpirač

Material:
Slonova kost, svinjske ščetine, baker, železo, medenina.
Opis:

Ročaj odpirača je ročno izdelan z dekorativnimi utori.

Velikost:
Predmet je velik približno 15 cm.
Starost:
Od 100 do 150 let.
Način pridobitve:
Očetiova najdba na podstrešju opuščene hiše v Sv. Trojici leta 1967.
Lastnik predmeta, starost in naslov:
Aleš Wenzel
, 44,
Ritoznoj
Datum izpolnitve:
18. 12. 2020
Zgodba:

Tehnološko zelo dovršen polavtomatski odpirač za vinske steklenice s plutovinastim zamaškom je narejen iz žlahtnih materialov (medenina, slonova kos).

 

Očitno je bil namenjen uporabi zahtevnejšim ljubiteljem vina, ki so poznali zakonitosti strokovnega odpiranja steklenice. Pri odpiranju s tem odpiračem si namreč najprej s čopičem očistil vrat steklenice (še posebej začepljeno odprtino). Nato pa si z elegantnim postopkom steklenico varno odprl.

Vabimo vas, da v Muzej okusov prikličete muze tako, da razmišljate o okusih v svojem življenju – pri mizi in stran od nje; in se spomnite trenutkov, ki jih povezujete z določenim okusom.

Barve

Okusi v korelaciji z barvami v sebi nosijo neko logiko bipolarnosti v smislu, da so polarizirani na nasprotja. Tako je sladko v korelaciji s slanim, kislo z grenkim in umami s kokumi.

 

dr. h. c. Vojko Pogačar, akademski slikar

Glasba

Najprej smo določili inštrumente: za »slano« kitaro (Astrid Kukovič), za »grenko« klavir (Sašo Vollmaier), za »kislo« harmoniko (Dominik Cvitanič), za »pekoče« violino (Andreja Klinc) in za »sladko« flavto (Asja Grauf). Melodije so nastajale spontano. »Grenke« improvizacije so nizke in legato, »slane« bolj odločne, artikulirane, »kisle« visoke in disonantne, »sladke« pa soglasne, počasne in mehke.

 

Asja Grauf, profesorica flavte

O MUZEJU OKUSOV

Pomembno poslanstvo sodobnih muzejev je povezovanje preteklosti s sodobnostjo, izvajanje novih pristopov za kultivacijo novih generacij in delovanje v prid kulture in družbe nasploh. Vabimo vas k branju osebnih zgodb ljudi, ki so prispevali svoje predmete za Muzej okusov, hkrati pa naj bo to povabilo, da pri projektu sodelujete tudi sami.