Placeholder to load Butler custom font family in templates.

Mojca Polak

Kuhinjski mlinček

Sladko

Material:
Les in kovina.
Opis:

Okrasna tablica proizvajalca PEUGEOT, letnica ni v celoti razpoznavna.

Velikost:
15 x 15 cm
Starost:
Približno 75 let.
Način pridobitve:
Podedovan od babice, leta 2005.
Lastnik predmeta, starost in naslov:
Mojca Polak
, 46,
Miklavž
Datum izpolnitve:
19. 1. 2021
Zgodba:

Skrivnost boljšega maka

 

Peugeotov mlinček je moja babica Marjeta Polak prejela v dar od svoje sestre, ki je po 2. svetovni vojni emigrirala v Francijo (Mulhausen). Babica ga je največkrat uporabljala za mletje maka, predvsem za pripravo prekmurske gibanice in drugih tradicionalnih prekmurskih pogač, saj je bila po rodu iz Beltincev v Prekmurju. Pogosto je trdila, da ima mak, zmlet na tem mlinčku, boljšo strukturo in okus kot kupljeni mleti mak, saj električni mlinčki mak preveč segrejejo, kar lahko povzroči grenak okus. Mlinček še danes brezhibno deluje, zato ga sama uporabljam za mletje začimb in oreščkov.

Barva

Okusi se v barvnih sistemih pojavljajo kot bipolarni koncepti, razdeljeni na nasprotja, kot so grenko-sladko, kislo-slano ter umami-kokumi. Sladki okus povezujemo z oranžno barvo, cian modra nas asociira s slanim okusom, zelena s kislim, magenta rdeča pa z grenkim. Zelene odtenke običajno povezujemo z rastjo, medtem ko rumena, oranžna in svetlo rdeča nakazujejo aktivnost. Po drugi strani temno rdeča, magenta in vijolična simbolizirajo pojemanje, pasivnost pa izražajo različni odtenki modre.

 

dr. h. c. Vojko Pogačar, akademski slikar

Glasba

Najprej smo izbrali glasbila, ki ponazarjajo različne okuse: za “slano” kitaro (Astrid Kukovič), za “grenko” klavir (Sašo Vollmaier), za “kislo” harmoniko (Dominik Cvitanič), za “pekoče” violino (Andreja Klinc) in za “sladko” flavto (Asja Grauf).

 

Melodije so nastajale spontano. Improvizacije “grenkih” melodij so bile nizke in legato, “slane” odločne in artikulirane, “kisle” visoke in disonantne, “sladke” pa soglasne, počasne in mehke.

 

Asja Grauf, profesorica flavte

Gib

Slano doživljam kot mešanico med vsemi okusi. V meni prebudi prijeten, sproščen, nenavaden občutek. S tem okusom povezujem dolge, poudarjene in nadzorovane gibe telesa. Grenko je okus, ki v meni prebudi zmedo, saj se moje telo z vsakim ugrizom odloča, ali ta okus odobrava ali ne. Z njim povezujem tekoče gibanje z raznimi poudarjenimi in pospešenimi gibi. Sladko lahko uživam več ur na dan. Telo se mi sprosti ob dolgotrajnem uživanju sladkosti, ki povzročijo prijeten občutek veselja. S sladkim povezujem počasne in lahkotne gibe. Kislo se običajno hitro konča. Vsak ugriz mi v telesu povzroči kratek šok, nato pa popolnoma izgine. S kislim okusom povezujem odsekane, hitre in nenadzorovane gibe. Pekoče je okus, ki običajno traja zelo dolgo. V meni vzbudi neprijeten občutek, ki se ga težko otresem. To so dolgi, močni gibi ter posamezni krajši, intenzivnejši, ki prikazujejo izmikanje in nelagodje.

 

Pina Batič, plesalka

O MUZEJU OKUSOV

Pomembna naloga sodobnih muzejev je povezovanje preteklosti s sedanjostjo, uvajanje inovativnih pristopov za vzgojo novih generacij in prispevanje h kulturnemu ter družbenemu razvoju.

 

Preberite osebne zgodbe posameznikov, ki so za Muzej okusov prispevali svoje predmete.

 

Obenem vas vabimo, da se tudi sami pridružite temu projektu in sodelujete s svojimi prispevki.