Sladko

Mojca Polak

Kuhinjski mlinček

Material:
Les in kovina.
Opis:

Okrasna tablica proizvajalca PEUGEOT, letnica ni v celoti razpoznavna.

Velikost:
15 x 15 cm
Starost:
Približno 75 let.
Način pridobitve:
Podedovan od babice, leta 2005.
Lastnik predmeta, starost in naslov:
Mojca Polak
, 46,
Miklavž
Datum izpolnitve:
19. 1. 2021
Zgodba:

Skrivnost boljšega maka

 

Peugeotov mlinček je moja babica Marjeta Polak prejela v dar od svoje sestre, ki je po 2. svetovni vojni emigrirala v Francijo (Mulhausen). Babica ga je največkrat uporabljala za mletje maka, predvsem za pripravo prekmurske gibanice in drugih tradicionalnih prekmurskih pogač, saj je bila po rodu iz Beltincev v Prekmurju. Pogosto je trdila, da ima mak, zmlet na tem mlinčku, boljšo strukturo in okus kot kupljeni mleti mak, saj električni mlinčki mak preveč segrejejo, kar lahko povzroči grenak okus. Mlinček še danes brezhibno deluje, zato ga sama uporabljam za mletje začimb in oreščkov.

Mojca Polak

Kuhinjski mlinček

Material:
Les in kovina.
Opis:

Okrasna tablica proizvajalca PEUGEOT, letnica ni v celoti razpoznavna.

Velikost:
15 x 15 cm
Starost:
Približno 75 let.
Način pridobitve:
Podedovan od babice, leta 2005.
Lastnik predmeta, starost in naslov:
Mojca Polak
, 46,
Miklavž
Datum izpolnitve:
19. 1. 2021
Zgodba:

Skrivnost boljšega maka

 

Peugeotov mlinček je moja babica Marjeta Polak prejela v dar od svoje sestre, ki je po 2. svetovni vojni emigrirala v Francijo (Mulhausen). Babica ga je največkrat uporabljala za mletje maka, predvsem za pripravo prekmurske gibanice in drugih tradicionalnih prekmurskih pogač, saj je bila po rodu iz Beltincev v Prekmurju. Pogosto je trdila, da ima mak, zmlet na tem mlinčku, boljšo strukturo in okus kot kupljeni mleti mak, saj električni mlinčki mak preveč segrejejo, kar lahko povzroči grenak okus. Mlinček še danes brezhibno deluje, zato ga sama uporabljam za mletje začimb in oreščkov.

Vabimo vas, da v Muzej okusov prikličete muze tako, da razmišljate o okusih v svojem življenju – pri mizi in stran od nje; in se spomnite trenutkov, ki jih povezujete z določenim okusom.

Barve

Okusi v korelaciji z barvami v sebi nosijo neko logiko bipolarnosti v smislu, da so polarizirani na nasprotja. Tako je sladko v korelaciji s slanim, kislo z grenkim in umami s kokumi.

 

dr. h. c. Vojko Pogačar, akademski slikar

Glasba

Najprej smo določili inštrumente: za »slano« kitaro (Astrid Kukovič), za »grenko« klavir (Sašo Vollmaier), za »kislo« harmoniko (Dominik Cvitanič), za »pekoče« violino (Andreja Klinc) in za »sladko« flavto (Asja Grauf). Melodije so nastajale spontano. »Grenke« improvizacije so nizke in legato, »slane« bolj odločne, artikulirane, »kisle« visoke in disonantne, »sladke« pa soglasne, počasne in mehke.

 

Asja Grauf, profesorica flavte

O MUZEJU OKUSOV

Pomembno poslanstvo sodobnih muzejev je povezovanje preteklosti s sodobnostjo, izvajanje novih pristopov za kultivacijo novih generacij in delovanje v prid kulture in družbe nasploh. Vabimo vas k branju osebnih zgodb ljudi, ki so prispevali svoje predmete za Muzej okusov, hkrati pa naj bo to povabilo, da pri projektu sodelujete tudi sami.